Jäsenedut

JHL:ään liittymiseen on hyvä syy

Liiton neuvottelemat työ- ja virkaehtosopimukset ovat etuja sinänsä. Niillä sovitaan, mitä työstä kuuluu maksaa, millaiset ovat työajat ja miten vuosiloma- ja sairauslomaoikeudet määräytyvät.

Myös työsuhdeturvasta sovitaan liiton neuvottelemalla työ- ja virkaehtosopimuksella. JHL solmii työ- ja virkaehtosopimuksia julkisilla aloilla ja yksityisillä hyvinvointialoilla.

Jos työskentelet aloillamme tai opiskelet niille, sinun kannattaa liittyä JHL:ään.

Jäsenenä saat käyttöösi kaikki jäsenpalvelumme ja jäsenedut.

Tutustu niihin tarkemmin tällä sivulla.

Motiivi on kaikkien jäsenten lehti

jonka jokainen jäsen saa kotiinsa. Lehti kertoo eri ammattien ja työpaikkojen ajankohtaisista asioista ja pitää jäsenet ajan tasalla työelämän kysymyksissä. Lehdessä tiedotetaan koulutuksista ja tapahtumista sekä muuttuvista ja pysyvistä jäseneduista.

Luottamusmies ja JHL auttaa

Edunvalvonta-asioissa jäsentä lähinnä on työpaikan oma luottamusmies  tai pääluottamusmies varahenkilöineen.
Luottamusmies on apuna työsuhteen ongelmatilanteissa. Hän valvoo virka- ja työehtosopimusten toteutumista työpaikalla, tulkitsee sopimusten sisältöä ja käy neuvotteluja työnantajan kanssa. Luottamusmies varmistaa, että työpaikalla noudatetaan työelämän pelisääntöjä.
Joskus asioita ei saada ratkaistua neuvottelemalla paikallisesti. Silloin sinulla JHL:n jäsenenä on mahdollisuus saada ilmainen oikeusapu ja lakimiehen palvelut.

Koulutus on iso etu

Koulutuksen avulla JHL:n jäsenet saavat tietoa, apua ja varmuutta erilaisiin työelämän tilanteisiin. JHL tarjoaa jäsenilleen paitsi edunvalvonta- ja järjestökoulutusta, myös ammatillista koulutusta opintopäivien ja erilaisten ammatillisten kurssien muodossa.

Vähennyskelpoinen jäsenmaksu

Vuodesta 2022 alkaen JHL jäsenmaksu on 1% bruttopalkasta. Jäsenmaksun voi vähentää verotuksessa.

Vakuutettu jäsen

JHL on vakuuttanut jäsenensä Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turvassa. Kollektiivinen jäsenvakuutus sisältää matkustajavakuutuksen ja tapaturmavakuutuksen pysyvän haitan varalle. Liiton järjestötehtävissä ja tilaisuuksissa JHL:n jäsenet ovat vakuutettuna Liittoturvavakuutuksessa. Lisäksi jäsenvakutukseen kuuluvat ammatillinen vastuuvakuutus ja irtaimistovakuutus perhepäivähoitajille.
Jäsensivuilla on lisää tietoa vakuutuksesta.

Lomaetuja ja alennuksia

Lomapaikat
JHL:n jäsenillä on mahdollisuus lomailla edullisesti liiton omissa lomapaikoissa. Lomapaikkojen tiedot löytyvät jäsensivuilta. Kirjaudu JHL:n sivuille jäsenenä omalla jäsennumerollasi ja salasanallasi.
Alennukset
Hyviä alennuksia myös kylpylöistä, hotelleista ja laivamatkoista. Lue lisää jäsensivuilta.

Runsaasti muita alennuksia ja etuja

• paikalliset edut, jotka kannattaa tarkistaa säännöllisesti jäsensivuilta
  • laivamatkoja koskevat edut
  • hotellimajoitukset halvempaan hintaan